Auto’s verkopen wordt moeilijker. Tegenwoordig komt men pas in een showroom wanneer er al zeker is dat een auto gekocht gaat worden. Het hele vooronderzoek en vergelijken van auto’s wordt allemaal gedaan via internet. In tegenstelling tot jaren geleden. Toen bezocht men gemiddeld zo’n 6 autoshowrooms voor de aanschaf van een auto en dus was het verkopen van auto’s door verkopers in de showroom veel belangrijker dan tegenwoordig.
Vooronderzoek op internet
Uit onderzoek is gebleken dat 80% van alle autokoper in Nederland de keuze al via internet gemaakt heeft. Als verkoper in de showroom heb je dus weinig invloed. Daar tegenover is het dus juist belangrijk voor autodealers dat zij via internet goed vindbaar zijn en dat het aanbod auto’s groot is, maar ook goed in kaart wordt gebracht.
360 graden fotostudio
Om te zorgen dat auto in showroom goed verkocht worden, speelt de website de grootste rol. Om al het aanbod auto’s met goede en duidelijke foto’s op je website te krijgen. Raden wij de 360 graden fotostudio’s van Rotoview Studios aan. Met deze 360 graden studio creëer je de mooiste 360 graden foto’s die binnen enkele minuten op je website kunnen staan door het gebruik van een fototoestel die direct verbonden is met je website.
Is dit hetzelfde als configuratie?
Met de 360 graden fotostudio’s maak de mooiste foto’s, maar dit is wel iets anders dan auto-configuratie. Bij een 360 graden fotostudio, heb je goede kwaliteit foto’s die de kleinste details goed in beeld brengen. Bij auto-configuratie is een stapje verder. Hierbij kan ook het interieur en exterieur veranderd worden in kleuren en allerlei opties. Dat is dan weer niet, maar auto-configuratie kom je alleen tegen bij de grootste merken en niet bij de kleine tot middelgrote autodealers. Voor deze autodealers is 360 graden fotostudio de oplossing op de concurrentie te verslaan.